Kuntien ja kirjastojen varautumistyö
klo 9:00-10:15

Toinen varautumispäivä sisältää aluksi noin tunnin mittaisen valtakunnallisen osuuden kuntien ja kirjastojen valmiussuunnittelusta, ja heti sen jälkeen viisi erillistä, alueellista työpajaa, joissa päästään pohtimaan kirjastojen roolia ja vahvuuksia poikkeustilanteissa.

HUOM. ILMOITTAUTUMISLINKKI LISÄTÄÄN MYÖHEMMIN.

Teams, linkki lähetetään ilmoittautuneille.

Kirjastojen alueelliset varautumistyöpajat
klo 10:25-12:15

Työpajoissa pohditaan yhdessä kirjastojen roolia kuntien varautumisessa webinaareissa käsiteltyjen ilmiöiden ja esimerkkien pohjalta. Tavoitteena on lisätä yhteistä ymmärrystä kirjastojen vahvuuksista poikkeustilanteissa ja henkisen kriisinkestävyyden vahvistamisessa. Työpajoissa lähestytään teemaa esimerkiksi kirjaston palveluiden, henkilökunnan osaamisen ja tilojen näkökulmista. Työpajat on suunnattu esihenkilöille ja muille kirjastojen varautumisesta ja valmiudesta vastaaville. Työpajan osallistujille suositellaan osallistumista myös 10.9. ja 17.9. webinaareihin.

Oulun kaupunginkirjasto järjestää työpajan yhdessä Rovaniemen kaupunginkirjaston kanssa.

Ilmoittaudu työpajaan tästä tiistaihin 10.9. klo 16 mennessä.

Työpaja järjestetään Teamsissa, linkki lähetetään ilmoittautuneille.

Huomioikaa, että jokaiseen osioon ilmoittaudutaan erikseen. Tilaisuudet ovat maksuttomia.

Aluehallintoviraston -logo